Näytetään tekstit, joissa on tunniste sikinsokin sunnuntai. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste sikinsokin sunnuntai. Näytä kaikki tekstit

sunnuntai 16. elokuuta 2015

Sikinsokin sunnuntai // The boyfriend tag!

Sikinsokin sunnuntain kunniaksi sain suostuteltua Laurinkin osallistumaan vähän tähän blogimaailmaan ja päätimme toteuttaa jo pitkään blogeissa ja youtubessa pyörineen boyfriend tagin. Nyt eletäänkin viimeisiä viikkoja kun tämän vielä pystyi toteuttamaan, sillä kolmisen viikon kuluttua olisi pitänyt tehdä husband tag, häitämme kun juhlitaan 5.9! :) Sen suuremmitta puheitta katsotaan miten Late pärjäsi, omat kommenttini on kursivoituna. 

1. Missä tapasit hänet?
Suomi24:n treffipalvelussa.
2. Missä olivat ensimmäiset treffinne?
Elokuvateatterissa, menimme katsomaan romanttisen elokuvan nimeltä Escape Plan. Näin jälkikäteen olisin ehkä valinnut toisin, mutta tulipa heti laitettua tuleva siippa testiin, että mitä kestää.
Olihan se ihan hyvä, tosin itse olisin varmaan valinnut jonkun romanttisen komedian :D.
3. Mikä oli ensireaktiosi hänestä?
Että ohan hän söpö ja kovin jännittynyt. Yllättäen hän vaikutta jännittyneemmältä kuin minä.
Kyllä jännitti, paljon. 
4. Milloin tapasit hänen perheensä?
Olisiko ollut viikko tai kaksi ensitapaamisestamme.
Käytiin pikaisesti hakemassa vanhemmiltani jotain, en muista mitä, ja samalla Lauri pääsi ensi koetukselle ja Onnin pusuteltavaksi.
5. Onko hänellä joitain outoja obsessioita, jos on – mitä?
Sipulin välttely kaikin keinoin! Se on minusta hassua.
Mutku se on pahaa ja löllöä.
6. Kuinka kauan olette olleet yhdessä?
Hieman yli puolitoista vuotta.
7. Onko sinulla jotain perinnettä tyttöystäväsi kanssa?
Me käydään lähes poikkeuksetta kaupassa joka lauantai aamu. Tämä on ehkä minulta tullut perinne. Vuosittaisia perinteitä ei ole vielä oikein ehtinyt syntyä.
Lauantain kauppareissuista saan kuulla kavereilta piikkiä tasaiseen tahtiin, mut on se vaan kätevää hoitaa viikon ostokset kerralla!
8. Mikä oli teidän ensimmäinen yhteinen road trip?
Jos tässä meinataan ensimmäistä matkaa, niin käytiin Tukholmassa pyörähtämässä päivän verran, jos ihan autolla ajoa niin eipä olla Tamperetta pidemmällä käyty. Ehkä tähän voidaan laskea ensireissu meidän Huittisten mökille.
Lauri tosiaan vei mut Tukholmaan synttärimatkalle, ensimmäinen yhteinen reissumme oli todella onnistunut (vaikka Sephoraa ei silloin ollut/en löytänyt) :D.
9. Mikä oli ensimmäinen asia jonka huomasit hänestä?
Jos tähän vastataan ihan ensireaktio, joka tuli kun näin hänen kuvan niin ajattelin että aivan liian hieno nainen minulle. Tyylikäs ja kaikkea.
Hah, en pidä itseäni mitenkään tyylikkäänä.
10. Mistä kinastelette eniten?
Varmaan rahasta, haluaisin elää Roope Ankan elämää ja istua rahojeni päällä kun hän taas haluaisi välillä käyttää säästettyä rahaa kivoihin kokemuksiin.
Eikös se raha ole tehty tuhlattavaksi? No ei, Lauri on kyllä opettanut mullekin säästämisen hyviä puolia.
11. Jos hän katsoo telkkaria, mitä sieltä todennäköisesti tulee?
Jos ihan puhtaasti telkkarista puhutaan niin varmaan Ensitreffit alttarilla tai Putous, meillä kun ei kauheasti telkkaria katsota. Netflixistä voisi tulla vaika Frendit.
Frendit, Sinkkuelämää, Glee, Gossip girl, Vampyyri päiväkirjat tai muita laatusarjoja ;).
12. Mistä ruoasta hän ei pidä?
Mistään missä on sipulia.
En syö sipulia, suolakurkkuja, sinappia, sieniä, anjovista.. mitäs muuta. Mut valkosipuli on hyvää!
13. Minkä juoman hän tilaa, jos menette ulos syömään?
Pepsi Maxin.
Tai joku muu kokis juoma.
14. Mikä on hänen kengänkokonsa?
39-41 taitaa olla, varmaan riippuu vähän monosta.
39-40 useimmiten.
15. Missä hän on taitava?
Hän on taitava käsistään, tykkää askarrella. Minusta hän on myös ollut taitava tämän blogin ylläpidossa ja olen mielenkiinnolla seurannut tämän kehitystä. Ja tärkein meinasi unohtua! Ruoanlaitossa! Hän tekee todella hyvää ruokaa.
16. Mitä hän söisi joka päivä jos voisi?
Kalapuikkoja ja ranskalaisia perunoita tai muita vastaavia perunoita. Erityiesti noita perunoita
Haha, perunoita, kyllä! Jos saan valita vaan yhden raaka-aineen on se peruna, missä tahansa muodossa.
17. Mitä musiikkia hän kuuntelee?
Hän ei niin kauheasti kotona kuuntele musiikkia, ehkä kuitenkin sitten Radio Novan tms. modernia, ehkä vähän tyhjänpäiväistä jumputusta.
Siis muru tarkoitat varmaan NRJ:tä?
18. Minkä väriset silmät hänellä on?
Vihreät.
19. Kuka on hänen paras ystävänsä?
Veera, hänen jo ala-asteelta tuntema ystävä.
Ihanaiset siskokset Veera ja Aino. Pus.
20. Mikä on sellainen asia, jota teet, mutta hän ei toivoisi sinun tekevän sitä?
Jämähdän kotiin liian helposti. Hän ei ole koskaan sanonut, mutta joskus tuntuu että ehkä pitäisi pelata vähemmän tietokoneella.
21. Missä hän on syntynyt?
Turus, muttei Heidekenillä kuitenkaa.
22. Jos hänellä olisi synttärit, millaisen kakun leipoisit hänelle?
Mansikkakermakakun. En osaa oikein muita ja haluaisin silti onnistua.
23. Mihin asiaan hän saisi helposti kulumaan useita tunteja?
Farmvilleen, meikkaamiseen ja Youtubeen.
Voi kyllä! Farmvilleen tosin hurahdin vasta tänä kesänä uudestaan.
24. Jos hän voisi asua ihan missä tahansa, missä se olisi?
Valitettavasti ei Portsassa. Ehkä jossain pohjois-Turussa Tampereentien lähellä. Jos koko maailmaa ajatellaan niin lähellä jotain suurkaupunkia missä on hyvät ostosmahdollisuudet, sanotaan vaikka Floridassa.
Floridassa ois Jaclyn Hill ja Kathleen Lights, yaaaaaasssss!

Love, Lauri & Mari

sunnuntai 9. elokuuta 2015

Sikinsokin sunnuntai // Aurafest 2015

Sunnuntai, ensimmäinen loman jälkeinen työviikko takana ja toinen edessä. Viikonloppu ollaan saatu nauttia ihanista kesäisistä ilmoista ja eilen lähdettiinkin ystävien kanssa nauttimaan auringosta ja hyvästä seurasta Aurafesteille, jotka järjestettiin tänä vuonna Turun Samppalinnan puistossa. Aurafest on siis urbaanin musiikin festivaali, esiintyjinä oli mm. Robin, Lord est, Elastinen, Uniikki yms. Nämä olivatkin mulle kesän ensimmäiset ja näillä näkymin viimeiset festarit!


Mentiin tyttöjen kanssa paikalle hyvissä ajoin siinä ennen neljää, jotta ehdittiin kuuntelemaan Robinin keikka. Mukana messissä oli ystäväni 2,5 vuotias tyttö, joka on ehkä suurin Robin-fani ikinä, joten pakkohan sitä nyt oli mennä kuuntelemaan kun mahdollisuus koitti! Tyttöporukassa sitten tanssittiin ja riehuttiin ja fiilisteltiin kaksi vuotiaan touhuja :D. Kiitos Robin, mahtava lavakarisma noin nuorella kaverilla, en voi ymmärtää!


Kyllä se Robin jossain siellä lavalla oli.


Robinin keikan jälkeen käytiin heittämässä pikkupimu hoitoon ja pidettiin pieni tankkaus tauko porttien ulkopuolella, saatiinpa seuraamme vähän lisäystäkin tässä vaiheessa. Tässä kohtaa naamakin oli jo levinnyt ja hikinen, mutta fiilis onnellinen. Parasta on ihanat ystävät ja kesä!


muikku


Taukopaikkamme sijaitsi näinkin viihtyisällä alueella, Luostarivuoren koulun kupeessa. Tässä kelpasi istuskella kadun varressa, nauttia kylmää kokista ja kylmiä broiskupyöryköitä sekä prinssinakkeja. Taustalla kuului festarimusiikki ja iloisia ihmisiä viipotti ohi. (Samoin kuin niitä iänikuisia tyhjien tölkkien kerääjiä!)


puolinaama.


Palattiin porukalla takaisin alueelle ja leiriydyttiin vähän syrjemmälle puiden katveeseen nauttimaan ilmasta ja musiikista sekä tietysti kuvaamaan 168 kuvaa, joista jokunen päätyi myös instagramiin! Kuvassa ystäväni instasta napattu kesäinen festarikuva, käykäähän seuraamassa ja tykkäämässä! 


Ja ne omat festarijalat? Kyl määki ku muutki -asenteella räpsäisin omista leo-tossuistani kesäisen otoksen ystävien reissureppujen kera! Huomaa valkoiset sääret, eivätpä oo paljoa aurinkoa nähneet tänä kesänä. 


Ja kun nälkä yllättää, on festareilla aina tarjota täytettä murisevalle maarulle. Oma valintani oli perinteinen makkaraperunat ketsupilla (makkaroita taisi olla kokonaiset 5kpl). Mut hyvää oli! Ilta jatkui tästä iloisissa merkeissä mm. hennatatuointipisteelle ja tuttuja naamoja etsiskellen, kunnes koitti väsymys ja aika palata kotiin, jossa odottelikin jo kaksi karvaista ja yksi hieman vähemmän karvainen mussukka. :)

Mite sun viikonloppu?

Love, Mari

sunnuntai 2. elokuuta 2015

Sikinsokin sunnuntai // Tokyo treat

Hauskaa sunnuntaita ja elokuun alkua kaikille! Tänään sikinsokin sunnuntaissa maistellaan Japanilaisia herkkuja. Tilasin jokin aika sitten kokeiluun yhden kuukauden boxin Tokyo treatilta. Olen nähnyt näitä Japani herkkuja monissa ulkomaalaisissa blogeissa ja youtubessa niin paljon, että halusin itsekin päästä maistelemaan. Tokyo treat toimittaa boksejaan myös Suomeen ja valittavana on kolme eri kokoista laatikkoa, itse otin tietenkin sen suurimman!


Tältä se laatikko sitten näytti, täynnä värikkäitä pusseja ja pieniä laatikoita, eikä mitään käsitystä mikä mikäkin on, koska kaikki teksti on tietenkin japaniksi. Onneksi mukana tuli myös englanninkielinen lappunen, joka sisälti tiedot kaikista herkuista. Tässä isossa laatikossa on yleensä 15 tuotetta, joista kaksi on DIY pakkauksia, niitä en ole vielä ehtinyt kokeilemaan. Tälläkertaa mukana oli myös kaksi bonustuotetta, joten yhteensä 17 pikkuherkkua.


Perunaslastujen suurena ystävänä silmiini osui tietysti ensimmäisenä nämä kaksi. Heart Chip-a-roos sydämenmuotoiset valkosipulilla ja jollain chilillä maustetut sipsit näyttivät kivoilta, mutta maku oli valitettavasti todella teollinen. 
Persikan makuiset perunalastut olivat todella mielenkiintoinen kokemus, ne todella maistuivat persikalta. Eipä näitä paljoa enempää olisi syönyt, otan sipsini mieluummin suolaisina kuin makeina, mutta kiva ja erikoinen idea ja kävi hyvin pieneen naposteluun.


Kuvassa takana on toinen niistä DIY pakkauksista. En ole vielä ihan varma mistä on kyse, mutta täytyy kokeilla tuota joku päivä ja tulla sitten raportoimaan miten kävi! Ohjeen mukaan siitä pitäisi tulla jelly snack. 
Torotto banana oli yllättävän hyvä. Ulkokuori on vähän kuin leivottua suklaata, se ei sula sormiin, rakenne on murea ja sisällä pehmeä banaaninen yllätys. Jos tykkäät suklaasta ja banaanista tykkäät myös näistä.
Texas Corn Takoyaki oli rouskuva suolainen pikku snack. Maku oli ihan hyvä, en tosin tunnistanut mitä mausteita tässä piti olla, mutta hyvin ne alas silti meni. Sopiva pikkueväs laukkuun jos nälkä yllättää. 


Fruit-Fillet Jelly Oranges oli pakkauksen erikoisin tuote. Purkissa oli siis pieniä mandariinin siivuja hyytelön seassa. Ohjeen mukaan tuotteen voi syödä sellaisenaan tai pakastaa, jolloin siitä tulee sorbettimainen. Me laitoimme sen pakkaseen ja parin tunnin päästä tuote oli tosiaan jäätynyt sorbetiksi. Maku oli appelsiininen, vähän kuin laimentunut Jaffa. Ei mikään makuelämys siis, mutta ihan hauska idea.

Takana oleva iso Lotte -laatikko oli toinen bonustuote, joten siitä ei löydy tietoa lappusesta. Tämä oli kuitenkin yksi suosikkini koko laatikosta. Nämä olivat kuin pieniä leivonnaisia, rapean taikinakuoren sisällä oli mustikkainen sisälmys. 

Pienessä muovipallurassa on toinen bonustuote, joka oli tälläkertaa sushin muotoinen pyyhekumi. Kyllä vaan. En ole mikään sushi asiantuntija, joten en osaa sanoa onko tuo oikeasti sushin muotoinen, mutta ihan kiva lisäys tähän snack boksiin. Itsehän en tuollaisella mitään tee, joku lapsi olisi voinut tykätä. Annoin sen siis ystävälleni joka on aloittamassa uudet opinnot nyt syksyllä. :)

Disney's Pop can drink mix -tikkari oli Mikin pään muotoinen, maistui ehkä vähän kookokselta, en kunnolla tunnistanut makua, mutta ihan perushyvä tikkari. Näiden pitäisi siis olla eri juomien makuisia Disney hahmo tikkareita.


Frozen Country Ma'am's white bear -keksit ovat pakastettavia ja jäisinä syötäviä keksejä. En ole näitä vielä maistanut, ne odottelevat pakkasessa vuoroaan, mutta idea vaikuttaa tosi erikoiselta. Ja pakkaus on kivan näköinen, hedelmäinen. Voi myös syödä sellaisenaan ilman pakastamista.

Frozen double cast chocolate 'Elise', eli Frozen Elsa pakkauksessa olevia suklaa ja vanilia täytteisiä keksitankoja. Tällaisia on mielestäni ollut joskus Suomessakin, ainakin muistelin lapsena syöneeni jotain saman tapaisia. Todella hyviä nämä olivat ja hei Frozen ja Elsa nyt vaan on <3 .="" nbsp="" p="">


One Piece illustration gums purkkapallot. Nämä neljä pientä palluraa tulivat tuossa isossa laatikossa ja mukana oli juliste jostain anime tytöstä. Luulen, että tässä herkussa tuo juliste on pääasiassa, sillä ilmeisesti one piece on joku anime sarja. Purkat olivat kovin pieniä ja en itse edes tajunnut, että ne oli purkkaa ennen kuin mies asian mulle ilmoitti.



Sammakon kolme olomuotoa hedelmäkarkkeina. Kyllä. Karkkeja syödessäsi voit siis opetella kuinka sammakko muuttuu munasta nuijapääksi ja siitä taas sammakoksi. Maku ei miellyttänyt sitten ollenkaan, todella teollisen makuisia. 




Look-a-la-Mode suklaarasiassa on neljää eri makua, banaani, manteli, mansikka ja karamelli. Hyvää perus suklaata ja palat ovat irtonaisina rasiassa, eli syöminenkin on tehty mahdollisimman helpoksi.


Oletko sinä päässyt maistelemaan ulkomaalaisia herkkuja? Onko tilattavat snack boxit tuttuja?

Love, Mari

sunnuntai 19. heinäkuuta 2015

Sikinsokin sunnuntai // Lautapelejä kahdelle

Hauskaa sikinsokin sunnuntaita! Eilen innostuttiin Laurin kanssa pelailemaan lautapelejä parvekkeella hetkellisestä auringonpaisteesta nauttien. Ongelmaksi muodostui se, että useimmissa peleissä on minimi pelaajamäärä 3 tai 4. Kaapista löytyi kuitenkin jokunen kahdelle pelaajallekin sopiva peli ja muutama tunti vierähti nopeasti niiden parissa. 



Aloitimme pelaamalla Laurin suosikkia, shakkia. Olen pelin säännöt oppinut Laurilta ja toistaiseksi hävinnyt jokaisen pelaamamme pelin (tosin säännötkin tuntuvat muuttuvan aina!). Shakki on kyllä yllättävän kivaa jos sattuu pitämään strategiapeleistä, tässä saa ja pitääkin miettiä tarkkaan siirtojaan. Peliin saattaa hyvinkin vierähtää pitkäkin aika, mikä voi olla hyvä tai huono asia.



Toinen kahdelle pelaajalle sopiva peli kaapissamme oli perinteinen Afrikan tähti. Jostain syystä tämä luokitellaan usein lasten peliksi, mutta voin sanoa, että kivaa oli ihan aikuisten keskenkin! Tästä on myös vähän saman tyylinen versio, Inkan aarre, joka on myös kiva ja sopii kahdelle pelaajalle. Afrikan tähti taitaa lukeutua niihin peleihin, joita kaikki ovat pelanneet ja joko vihaavat tai rakastavat. 



Kolmantena pelasimme Scrabblea, tästä Lauri ainakin piti vähiten (koska oli siinä huono). Scrabblessa pitää keksiä sanoja kirjaimista, jotka sattumalta pussista nostaa. Pisteet lasketaan kirjainten ja erikoisruutujen mukaan ja voittaja on se, jolla on eniten pisteitä pelin loputtua, eli kun ketään ei saa enää uusia sanoja laudalle. Tämä voi myöskin olla melko aikaavievä, mutta itse tykkäsin kyllä, saa aivot liikkeelle kun täytyy miettiä ja pähkäillä kirjainyhdistelmiä.

Onko sulla tiedossa joku huippuhyvä lautapeli kahdelle (tai useammalle)? 

Love, Mari

sunnuntai 12. heinäkuuta 2015

Skinsokin sunnuntai // Tekemistä sadepäivälle

Rentouttavaa sunnuntaita ihanaiset! Tänään on taas aika sikinsokin sunnuntaille, eli viikottaiselle ei-kauneus postaukselle. Ajattelin jakaa teille tänään muutaman vinkin sadepäivän puuhasteluun, sillä vaikka ollaankin jo reippaasti heinäkuun puolella, on joku tainnut unohtaa kertoa asiasta säälle. Kesä on ollut kovin sateinen ja tänäänkin näyttää melko harmaalta, joten kesälomalaisten täytyy keksiä muuta ohjelmaa lomallensa, kun auringossa löhöily ei ole vaihtoehtona. Kertokaa ihmeessä myös omat vinkkinne sadepäiville kommenttiboksiin, koska niitä ei vaan voi olla liikaa! :)


Ensimmäisenä mieleeni tuli käsityöt. Mikä olisikaan parempi aika paneutua pitkäaikaiseen virkkausprojektiin, askarrella koruja tai tehdä valmiiksi se viime kesänä aloitettu skräppäyskirja! Itse olen käsillä tekijä ja nautin todella paljon eri käsityöprojekteista. Virkkaaminen on todella rentouttavaa ja aikaavievää puuhaa, sopii kuin nakutettu sadepäivälle sohvannurkkaan. Virkkaaminen on myös todella helppoa, vaikka et olisi koskaan koukkuun koskenutkaan onnistut silti varmasti! Tarjolla on paljon helppoja ohjeita aloittelijoille, joissa neuvotaan alusta pitäen kaikki silmukanluonnit ja muut. Jos virkkaaminen/neulominen ei ole sun juttu, voit kaivaa myös ompelukoneen kaapista ja hurauttaa itsellesi nopean kaavattoman kesämekon odottamaan niitä aurinkoisia päiviä. (Jos haluat ohjeet simppeliin kesämekkoon, jätähän kommenttia boksiin!)


Sateinen päivä on loistava tekosyy jäädä sänkyyn koko päiväksi katselemaan suosikki tv-sarjoja. Nykyään ne on helposti saatavilla Netflixin kautta, joten ei tarvitse välillä nousta edes vaihtamaan levyä ;). Pieni rentoutuminen ja akkujen lataus tekee vain hyvää, sitä jaksaa taas paljon paremmin tehdä jotain rakentavaa, kun on viettänyt päivän löhöillen.


Sadepäivänä löytyy usein myös aikaa lukea kirjoja. Nappaahan koukuttava romaani kainaloon ja suuntaa parvekkeelle kuuntelemaan sateen ropinaa samalla kun nautit hyvästä kirjasta. Omat kesälukemis vinkkini löydätkin viime viikon sikinsokin sunnuntain postauksesta täältä.


Hemmottele itseäsi. Valmista itsellesi rentouttava ja hoitava jalkakylpy, vaikka niitä lempisarjoja katsellessa. Lisää pesuvatiin kuumaa vettä ja kylpysuolaa. Liota väsyneitä jalkoja lämpimässä vedessä ja nauti rennosta olosta. Muista myös kuoria ja kosteuttaa jalat hyvin. 


Kaipaatko aktiivisempaa tekemistä? Kaiva esille suosikki reseptisi ja leivo herkkuja itsellesi, kumppanillesi tai vierasvaraksi pakastimeen. Sadepäivänä on myös aikaa panostaa ruoan laittoon, joten etsi kirjoista tai netistä hyvältä kuulostava resepti ja kokkaa oikein pidemmän kaavan  mukaan. Muista myös kaunis kattaus, se kruunaa valmistamasi aterian.

BONUS+ 

Kaipaatko liikuntaa, mutta ei tee mieli lähteä lenkille sateeseen tai pyöräillä märkänä salille? Netistä löytyy paljon ohjeita erilaisiin kotijumppiin, jotka voit toteuttaa omalla parvekkeella tai vaikka olohuoneessa. Raivaa lattialle tilaa, vaihda jumppahousut jalkaan ja kahvakuula heilumaan!

Love, M

sunnuntai 5. heinäkuuta 2015

Sikinsokin sunnuntai // Kesälukemista

Heipparallaa kaikki te siellä ruudun toisella puolella! Tänään alkaakin taas uusi postaus "sarja" blogissani, nimeltänsä sikinsokin sunnuntai. Kyllä vaan, eli siis tarkoituksena on jakaa teille asioita, jotka eivät liity millään tavalla kauneuteen (tai ehkä liittyykin). Aihe on vapaa ja vaihteleva, sikinsokin sunnuntaisin tullaan näkemään mm. ohjeita kesäherkkuihin, leffasuosituksia, DIY juttuja, hääjuttuja ja mitä mieleeni juolahtaakaan. Jatkan sarjaa ainakin nyt kesän ajan ja katsotaan sitten miltä jatko tuntuu. Blogini on siis edelleen pääsääntöisesti ja enimmäkseen kauneusblogi, mutta ajattelin, että olisi hauskaa kirjoittaa välillä muistakin itseäni kiinnostavista asioista. Jos taas haluat lukea pelkkiä kauneusjuttuja on se helppoa, skippaa sunnuntait ;).


Ensimmäisenä sikinsokin sunnuntaina halusin jakaa teille hieman vinkkejä hyvistä kirjoista kesälukemiseksi. Esimerkkinä tässä on nyt neljä eri tyylistä kirjaa, joista ainakin joku varmasti miellyttää monia. Joku voisi ajatella, että plaah kirjoja, mutta mikään ei ole kesällä niin ihanaa kuin lötköttää ulkona viltin päällä, nauttia auringosta ja lukea hyvää kirjaa nauttien samalla kylmää juomaa ja vaikka mansikoita. Todella rentouttavaa ja tämä puuha kyllä nollaa aivot kunnolla.



Kotimaisen hömpän ystäville suosittelen Kira Poutasen 'Rakkautta..' -kirjasarjaa. Sarjassa on neljä osaa, tämä rakkautta au lait on niistä ensimmäinen. Kyseessä on todellinen hömppäsarja ja niin koukuttava. Tämän kun aloittaa ei sitä malta laskea käsistään ennen kuin se loppuu aivan liian aikaisin. Kirjan päähenkilön sattumuksia on hulvatonta lukea ja näihin on todella helppoa eläytyä mukaan. 




Himoshoppaajan päiväkirjoista pitäville suosittelen myös muita Sophie Kinsellan kirjoja. Nämä ovat vähän saman tyylisiä kuin nuo Poutasen kirjat, hyväntuulisia ja letkeitä. Tarinat ovat mukaansatempaavia ja hyvin kirjoitettuja. Juuri sopivia kesälukemiseksi, sillä ne eivät ole liian raskaita, nämä ovat sellaisia 'aivot narikkaan' kirjoja. Omia Kinsellan suosikkejani ovat tämä Kevytkenkäinen kummitus, Varsinainen talousihme ja Salaisuuksia ilmassa.




Draaman ja koskettavan tarinan ystäville suosittelen Khaled Hosseinin kirjoja. Ensimmäinen Hosseinin kirja, Leijapoika, oli valtava menestys ja siitä on tehty myös elokuva. Oma suosikkini, Tuhat loistavaa aurinkoa, on uskomattoman koskettava ja surullinen tarina ihmiskohtaloista Afganistanissa. Kirjaa ei vaan voi laskea käsistään, se imee mukaansa ja tuo todella tunteet pintaan. Tämä uusin teos, Ja vuoret kaikuivat, on seuraavana omalla lukulistallani, joten siitä en osaa sanoa vielä mitään muuta kuin, että se on varmasti yhtä loistava kuin edeltäjänsäkin.




Vampyyritarinoiden faneille löytyy omista suosikeistani Twilight -sarja. Twilight elokuvat ovat varmasti monelle tuttuja, mutta kirjat ovat mielestäni vielä elokuviakin parempia. Sarjan ensimmäinen kirja on Houkutus, josta kannattaa siis aloittaa. Kirjat ovat ennenkaikkea rakkausromaaneja ja minuun nämä kyllä uppoaa loistavasti. Pokkarikokoisina nämä kulkee helposti mukana myös matkoilla ja itse olenkin Houkutuksen lukenut yhden lennon aikana. Vampyyrikirjasarjoja on  todella paljon nykyään, niitä kun jokunen vuosi sitten tuli joka suunnalta, mutta Twilightit ovat kyllä suosikkejani niistä kaikista. 

Oletko jo lukenut jonkun näistä? Miltä sikinsokin sunnuntai kuulostaa?

Love, M

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...