tiistai 5. heinäkuuta 2016

Meikkikokoelma; luomiväripaletit vol. 1

Heippa kaikki! Kuten otsikostakin voi päätellä, ollaan tänään taas meikkikokoelman parissa. Näitähän on tullut viime kesästä lähtien aina silloin tällöin ja nyt kesäaikaan ajattelin taas yrittää kerran viikossa saada yhden osion ulos. Mun meikkikokoelma tosin laajenee lähes jatkuvasti, joten ne viime vuotiset on auttamatta vanhentuneita. Oonki miettinyt, että pitäisikö yrittää kuvata meikkikokoelma video, mitä mieltä te ootte? :)

Tänään kuitenkin ollaan luomiväripalettien parissa, ja koska luomiväripaletit on se mun juttu, niitä on kertynyt jonkin verran. Tästä syystä ajattelinkin laittaa tän kahteen osaan, tänään esittelen teille kaikki pikkupaletit ja ensi kerralla sitten ne isot paletit. Jos oon kirjoitellut kyseisestä paletista blogissa aiemmin, linkkaan postauksen josta voitte sitten käydä lukemassa lisää jos kiinnostaa. Nyt itse asiaan!


Aloitetaan vaikka näillä ihanilla Too Faced paleteilla. Nämä pienet metallirasioissa olevat paletit on super käteviä ja söpöjä. Jokaisessa on 6 pienempää luomiväriä ja 3 vähän isompaa. Paleteista löytyy myös pieni peili ja ohjeet muutamaan erilaiseen silmämeikkiin. Pakkausten koristelu näissä on ihan vertaansa vailla, Too Faced tuotteet on muutenkin aina syötävän suloisia, nää ei oo poikkeus. Multa löytyy paletit Natural matte, Boudoir eyes ja Sugar pop. Näistä eniten käytössä on ehdottomasti Natural matte, joka on aikalailla täydellinen mattapaletti. 


Mulla ei ole yhtään Diorin perinteistä viisikko luomiväripalettia, mutta näitä miniversioita on kertynyt kaksi. Kumpaakaan en ole juurikaan käyttänyt, koska en ikinä muista näiden olemassa oloa. Täytyykin ottaa asiaksi testailla näitä hieman enemmän! On nää kyllä ihan super söpöjä kun ne on niinku pieniä palettivauvoja :). Vasemmalla sävy 056 BAR ja oikealla 754 ROSY TAN


MACin pikkupaletteja multa löytyy kaksin kappalein. Vasemmalla olevan paletin sain joululahjaksi ja sävyltään tuo taitaa olla Pinkluxe. Toinen paletti oli taas pitkän odotuksen ja himotuksen lopputulos. Etsin tuota kaikkialta ja aina se oli vaan loppuunmyyty, kunnes vihdoin Turun Stockmannilla ei myytykään 'ei oota'. Burgundy x 9 paletti (klik) on todella kätevän kokoinen kulkemaan mukana ihan missä tahansa ja sävyt tässä on just eikä melkeen mua. 


ItCosmeticsin Naturally pretty must haves  paletti (klik) on jäänyt harmittavan vähälle käytölle. Tää on tosi nätti ja ihan super pigmenttinen. Sävyt on ihanan pehmeitä, melkein jopa kermaisen tuntuisia. Tällä saa tehtyä niin neutraalin arkimeikin kuin vähän jotain näyttävämpää ja tummempaakin. 


IsaDoran nelikko 07 Tropical garden yllätti mut positiivisesti. Sain tämän Bernerin goodie bagissa ja tykästyin. En ollut ennen IsaDoran luomivärejä niin testaillut, joten tän huippuhyvä laatu tuli kyllä täytenä yllätyksenä. Syyskokoelmaa odotellessa ;). 
AVON true colour eyeshadow quad sävyssä Underwater paradise  (klik) on ainoa AVON nelikkoni. Sain tän testiin viime kesänä, mutta en oikeen vakuuttunut. Sävyt on tosi kauniit ja pigmenttiäkin löytyy, se vaan tuntuu häviävän johonkin häivytettäessä, etenkin mattasävyistä. 


Stila wonderful in waikiki paletin ostin bloggaajakollegalta ja täytyy myöntää, etten ole käyttänyt sitä vielä kertaakaan! Nyt taas muistin sen olemassaolon, joten otan asiaksi tehdä tällä meikkiä hetimiten. Paletissa on neljä luomiväriä ja kaksi poskipunaa (joista toinen on muka aurinkopuuteri, en usko) ja peili. 
Inglotin kolme metallista luomiväriä ostin joskus kauan sitten Inglotin aleista ja nää oli mun suosikkeja tosi pitkään. Nykyään ne on jääneet vähemmälle käytölle, mutta edelleen ovat yhtä kauniita kuin aikaisemminkin. Tässä tuli mieleen, että mullahan on yksi Inglotin kolmikko myös meikkipussissa, jonka unohdin kuvata, hups.


Meltin stackit eivät varsinaisesti ole ehkä paletteja, mutta otin ne tähän mukaan kuitenkin. Multa löytyy siis Melt cosmeticsin Love sick ja Dark matter (klik) tornit. Molemmat tosi kivoja, pigmenttisiä ja laadukkaita. Haluan hankkia ne loputkin Meltin tornit, niitä kun on nyt ilmestynyt muutama uusi näiden lisäksi.


Nämä on mun uusimmat pikkupaletit eikä suinkaan vähäisimmät. Natasha Denonan viisikon esittelin teille viime viikolla, postauksen siitä löydät täältä. Vaikka olin hieman pettynyt tähän palettiin, on se silti hyvä ja laadukas, ei vaan niin hyvä kun odotin. Sävyt on tosi kauniit ja maanläheiset. 

Onnistuin myös saamaan käsiini Jaclyn Hillin ja BECCAn yhteistyössä tekemän luomiväripaletin, joka vedettiin pois markkinoilta melkein heti lanseerauksen jälkeen. Tässä oli ilmeisesti ollut laadussa paljonkin eroavaisuuksia ja se herätti paljon närkästystä kuluttajissa. Mä onnistuin tän kuitenkin saamaan ja olen siitä todella iloinen, koska mun yksilö on aivan täydellinen! En ole tätä blogissa sen enempää esitellyt, koska sitä tosiaan ei ole enää markkinoilla ja tästä oli kaikenlaista dramatiikkaa liikkeellä. 


Mun pieni Z-palettini pääsi myös tähän joukkoon, vaikka se sisältääkin periaatteessa irtoluomivärejä. Tai yksittäisiä siis. Tässä pikkupaletissa mulla on kaikki Makeup Geekin foiled ja duo chrome luomivärit, jotka tällä hetkellä omistan. MUG on yksi mun suosikki brändeistä ja rakastan näitä luomivärejä ihan yli kaiken!


Lopuksi vielä Idun Minerals brunkulla paletti (klik), jonka hankin toukokuussa. Tää on kiva! Ihanat luonnolliset sävyt, täydellinen pigmentti ja koostumus ja mitähän vielä. Suosittelen!
Cliniquen pikkuruinen paletti sisältää luomiväri duon sävyssä 14 strawberry fudge ja poskipunan sävyssä 20 bashful blush. Tämä tuli kauneusbloggaajien joulukalenterista ja olikin yksi suosikeistani koko kalenterissa :). Tosi kiva pikkuruinen paletti, jonka kannessa on peili! Tällä saa siis reissussakin tehtyä helpon pikameikin.

Oliko mukana sulle tuttuja paletteja? :)

Love, Mari

sunnuntai 3. heinäkuuta 2016

Kesäkuun roskat

Kesäkuu tuli ja meni, kuten myös iso kasa kosmetiikkatuotteita! Yleensä en ole näitä roska-postauksia tehnyt kuukausittain ihan vaan siitä syystä, että vaihtelen tuotteita niin paljon ettei mulla tyhjene kuukaudessa juuri mitään. Kesäkuu on kuitenkin ollut poikkeus ja sainkin ison kasan puteleita tyhjäksi, jeee! Kurkataanpa siis mun roskakasaan hieman tarkemmin, ennen kuin ne siirtyvät ihan oikeasti roskiin :D.


Kesäkuussa tyhjeni mun suosikki shampooni Monoi oil coconut nourishing shampoo, jonka sisko toi tuliaisiksi Baltiasta. Tää on ollut aivan ihana niin tuoksultaan kuin pesuteholtaan, ehdottomasti ostan uuden jos joskus tähän törmään jossain! Saman sarjan hoitoaineesta on vielä vähän jäljellä ja sekin on aivan huippu!

Viime kesänä ostin Vaseline intensive care spray moisturiser cocoa radiant suihkekosteusvoiteen. Nämä oli silloin uusi juttu ja vaikutti tosi mielenkiintoiselta. Tykkäsin tästä kyllä paljon, se imeytyi ihoon nopeasti eikä jäänyt tahmaiseksi. Tuoksu on myös kiva! Mulla on näitä kaksi muuta eri tuoksuista jemmassa, mutta jos ne joskus sattuu loppumaan, voisin harkita uuden ostamista.


Kieh'siltä sain loppuun kesäkuussa parikin tuotetta, joista toinen on ihan lemppari. Midnight recovery concentrate on huipputuote, jonka ostan ehdottomasti uudestaan, kunhan palkka alkaa taas juosta. Tämä on ollut mun kasvojen yöllinen pelastaja. Oon laittanut tätä iltaisin tonerin päälle ihan yksinään ja aamulla iho on ollut pehmeä ja sileä.

Cucumber herbal alcohol-free toner tuli joskus näytteenä kun osti tietyn määrän tuotteita Kiehl'siltä. Käytin tän kiltisti loppuun, mutta pakko sanoa etten huomannut tän vaikuttavan mitenkään. Eihän tonerit yleensäkään ihmeitä tee, mutta tää oli aika mitäänsanomaton ja ehkä jopa vähän kuivattavan tuntuinen?


Meikkituotteita on loppunut huimat kaksi. Rimmel scandaleyes retro glam ripsiväri tuli joskus kauan sitten Livboxista ja lojui kaapissa pitkään. Kun sitten viimein otin tän käyttöön, olin myyty! Tää oli pitkään mun suosikki markettiripsarini. Mun ripset on tosi hankalat, piikkisuorat eivätkä pidä taivutusta lainkaan. Tällä sain kuitenkin ihan kivat erotellut ja tuuheat ripset. Voisin ostaa uudestaankin, jos ripsarivarasto sattuu joskus ehtymään.

Bhcosmetic BH liquid eyeliner ei ollut lemppari. Tätä en ole loppuun edes käyttänyt, se vaan kuivahti käyttökelvottomaksi. Tää oli aluksi ihan ok, mutta jostain syystä en kovinkaan usein tähän tarttunut, joten ei jatkoon.


Lumene bright now vitamin C sleeping cream oli kiva. Ihan peruskiva yövoide siis, ei mitään maata mullistavaa, mutta tykkäsin. Tää oli myös kätevän pieni koko mukaan otettavaksi reissuille sun muualle. 

Clarins Multi-Active Nuit ja Jour eli yö- ja päivävoiteet sain bernerin goodie bagista huhtikuussa ja otin ne käyttöön nyt kesällä. Näistä ei kovin pitkäksi aikaa riittänyt, mutta kuitenkin tarpeeksi, jotta sain aika hyvän käsityksen näistä. Molemmat kosteutti tosi kivasti ja tuntuivat hyvältä kasvoilla. Tuoksu ei ollut kumassakaan mun lemppari, mutta muuten tykkäsin kyllä käyttää näitä ja ihokin näytti hyvinvoivalta.


Queen Helene cocoa butter hand + body lotion oli ihan mun lemppari. Käytin tätä pääasiassa käsivoiteena ja ahh miten ihana se oli! Tää kosteuttaa aivan loistavasti niin käsiä kuin vartaloakin, mutta parasta tässä on silti ihana tuoksu. Sain tän alunperin kauneusbloggaajien joulukalenterista ja nyt olen täysin koukussa. Onneksi on jo uusi odottamassa :D

Canary islands aloe vera revitalizing face and body cream on numbness mukaan Kanariansaarilta ostettu aloe voide. Tää oli tosi kiva tuote, jos tykkää aloesta. Kuka siitä nyt ei tykkäisi? Käytin tätä ihan päivävoiteena, koska se tuntui niin ihanan rauhoittavalta iholla keväisen auringon alla, etenkin niinä toukokuun hellepäivinä. Jos joskus satun tähän vielä törmäämään niin ostan ehdottomasti.

La Roche-Posay Lipikar gel-fluide geelivoide vartalolle tuli joskus Livboxin mukana. Tästä en juurikaan voi sanoa, koska näytteestä ei kovin pitkään riittänyt, eikä mulle jäänyt juuri mitään mielikuvaa tästä.


Silmänympärysvoiteita loppui kaksin kappalein, valitettavasti. Clark's Botanicals anti-puff eye cream tuli Boxycharmissa ja on ilmeisen kallista tavaraa! Käytin tätä silmänalusille öisin ja ai että tää oli ihana! Koostumus oli jotain täydellistä, sen hoitavuuden suorastaan tunsi heti kun tätä levitti iholle. 

Myös Pur-lisse blue lotus 4-in-1 eye adore serum tuli Boxycharmissa ja siitäkin tykkäsin todella paljon. Tää oli mulla päiväkäytössä, koska tää oli hieman edellistä kevyempi. Tosi kiva tuote ja todella tuntui kirkastavan silmänalusia ja vähentävän turvotusta. 


Lopuksi vielä muutama näyte tms. Livboxissa tuli Nivean uusista kasvopyyhkeistä 7kpl näyte. Käytin kaikki ja tykkäsin. Poisti meikin kohtalaisesti ja jätti kasvot raikkaiksi, saatanpa ostaa jatkossakin.

Mitomo bee venom + gold sheet mask naamion ostin laivalta kesäkuussa ja pakkohan tää oli lättäistä naamalle melkeen heti. Tykkäsin tästä paljon, en tiiä oliko se tuo mehiläisen myrkky vai mikä, mutta tää tuntui tosi hyvältä kasvoilla ja iho tuntui tämän jälkeen kimmoisalta ja heleältä.

Jolie boxin mukana tuli myös näytteitä ja niistä yksi oli Estelle thild biohydrate total moisture day lotion. Tästä riitti yhteen kokeilukertaan, joten en osaa tän toimivuudesta juurikaan sanoa, mutta ensivaikutelma oli miellyttävä. 

BECCA Backlight priming filter oli täyttä kultaa! Ihan paras heleyttävä primeri, johon olen törmännyt ja ehdottomasti hankin jossain kohtaa täysikokoisen. Suosittelen sullekin!


Siinäpä mun roskat näin nopeasti läpi käytynä, oliko tuttuja tuotteita?

Love, Mari

perjantai 1. heinäkuuta 2016

Kesäkuun suosikit


Uusi kuu, uudet suosikit! Moi vaan kaikille ja mukavaa heinäkuun alkua :). Kesäkuu vilahti ohi yhdessä hujauksessa, nyt on oikeesti jo heinäkuu. Ihan älytöntä. Mut heinäkuu on kivakuu, koska tiedossa on kaikenlaista mukavaa niin blogin puolella kuin ihan oikeassa elämässä. Ollaan mm. lähdössä lomamatkalle Rodokselle, jeee! Nyt hypätään kuitenkin niihin kesäkuun suosikkeihin. Yritin pitää tän kasan aika maltillisena, koska suurin osa viime kuun suosikeista on ollut suosikkeja tässäkin kuussa. 


Ihan ekana haluan mainita tuon AVON skin so soft kuivaöljyn. Aivan ihana tuote aurinkoisiin kesäpäiviin. Tämä kosteuttaa kivasti ihoa, mutta ei jätä sellaista tahmeaa pintaa. Parasta tässä kuitenkin on pienen pienet kultahippuset, joita on sekoitettu öljyn joukkoon. Ne näyttää upeilta auringonvalossa! Tykkään käyttää tätä etenkin käsivarsiin, olkapäille ja dekolteelle.

Biozell texturizing spray on ihan huipputuote, jonka suhteen olin alkuun tosi skeptinen. Tälläiset hiustuotteet ei koskaan oo toimineen mun hiuksiini, joten en odottanut tältäkään ihmeitä. Ihmeitä kuitenkin sain! Tää tuo niin paljon rakennetta ja volyymia jopa mun raskaaseen hiukseen, etten voi muuta kun suositella. 


ACO Bronze cream tuli kesäkuun Livboxin mukana ja on ollut ihan mun ykköstuote siitä asti päivittäiseen kasvojen kosteutukseen. Tää kosteuttaa hyvin ja ennenkaikkea tuo kivan päivettyneen ilmeen kasvoille.

The Body Shop Piñita Colada body butter on ihana. Yksinkertaisesti ihana. Sen tuoksu, koostumus, kosteutus ja kaikki. Tykkään käyttää tätä kaikkiin kuivimpiin kohtiin vartalolla, kuten kyynerpäille ja polviin. Tästä tulee heti niin kesäinen olo.


RCMA no-color powder pääsi blogin puolella esittelyyn hetki sitten, voit käydä lukemassa siitä lisää täältä. Tää on ollut koko kesäkuun ajan mun luottopuuteri, enkä juurikaan muita ole edes käyttänyt. Ihan huippu!

Kesäkuun alkupuolella järjestettiin kauneusbloggaajien #porimiitti, jossa pääsin tapaamaan upeita bloggaajakollegoita. Miitissä oli myös vaihtarikasa, eli jokainen toi itselleen tarpeettomia kosmetiikkatuotteita tarjolle ja niitä sai sitten ottaa mielensä mukaan. Minä bongasin kasasta Morphen pitkään himoitsemani M509 siveltimen ja voi sitä onnen päivää! Tää sivellin on täydellisyyttä, ihan paras highlighterille.


Kesämeikissä mulle tärkeintä on kirkkaat huulet ja kesäkuussa olenkin viihtynyt kirkkaissa ja raikkaissa punasissa sävyissä. Yksi eniten käyttämäni on ollut ColourPop ultra satin lip sävyssä Brooklyn. Nää ultra satin huulilakat on tosi kivoja, koska ne ei kuivata huulia, mutta kestävät silti tosi hyvin. 

Urban Decay x Gwen Stefani huultenrajauskynä sävyssä Ex-girlfriend on ollut mun rajauskynien ykkönen viime kuussa. Se sopii lähes jokaisen punan alle, ainakin kaikkien nudepunien. Koostumus tässä on ihanan pehmeä ja hyvin levittyvä, mistä tykkään aivan erityisen paljon. Tällä on helppoa niin rajata huulet kuin täyttää ne kokonaan.

Mitkä oli sun kesäkuun suosikit?

Love, Mari
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...